Alla inlägg under januari 2011

Av Sio - 31 januari 2011 17:04

Jaa då var helgens kaos avklarad, rätt skönt med lite lugn och ro :)

Rogde för att kolla upp provsvaren på gallsyreprovet och det var bara bra.. men då fick  jag ju besked att jag måste iaf fara och göra en tillväxtkoll pga mitt stora mag mått :/


alltid ska det vara så när jag får några positiva besked så kommer nå mindre bra med på köpet...nu måste jag gå och vara orolig för det :(

Av Sio - 30 januari 2011 12:49

Ja nu fick jag en paus i det här kaoset vi har nu i helgen.. dom andra gick ut med hundarna så dom ska få leka av sig och så, jag stannade hemma pga foglossningen It's a pain in the but !!

Men då fick jag ju iaf tid att ta lite bilder på magen och skriva några rader här så jag är glad ändå   



så här ser magen ut idag vecka 34 (33+5)   


    

  


       

Av Sio - 29 januari 2011 20:31

Ja det här blev en snabbis...vi har besök nu i helgen, ett par som ska sova här till på måndag... och jag säger bara ¨å här KAOS!!

Dom har nämligen en shäfertik som är typ 7månader och våran Valle är ju typ 8 månader och dom river typ lägenheten för dom ska leka all the time och deras shäfer är ju lite större än våran stackars valle och han är inte lika stark så han tycker det är roligt en stund sen blir han ju lite smårädd eller helt slut iaf ... hur ska jag överleva det här kaoset hela helgen...då jag dessutom blev väckt i morse av min underbara bebis i magen som har envisat sig om att bara ligga på höger sida och sparka mig i revbenen så mammsen får ont..   Ja iaf nu ska jag sluta och vara lite social igen !


Lovar att uppdatera med en magbild imorgon ..hoppas ni andra får en lugn kväll och ni kan ju tänka på mig här i kaoset!   

Av Sio - 28 januari 2011 12:23

Av Sio - 28 januari 2011 11:23

Nu har vi varit på kollen och det var bra med allt.. leverprovet var normalt men gallsyreproverna skulle nog vara klara på måndag så jag får ringa då för att höra om dom var ok också.  

Vi mätte magen också och nu låg jag äntligen på kurvan så om det håller i sig så kommer det nog inte bli något tillväxtprov så jag har antagligen bara mycket vatten helt enkelt så det är positivt    hjärtat lät bra också det låg på 140 och så fick hon göra ett ultraljud för att se hur lill*n låg för hon tyckte att det var så svårt att känna pga att jag ha så mycket vatten, men den låg precis som den skulle med huvudet neråt !


Så allt var super duper så vi hoppas att det håller i sig hela vägen, vi får se hur det ser ut om två veckor då vi har nästa koll.

Nu ska jag bara softa idag för jag sov skitdåligt inatt och jag är jätte slut efter gårdagens bravader ...men jag kommer nog lågga upp en bild på magen senare idag eller imorgon vi får se helt enkelt   


hej så länge!

Av Sio - 27 januari 2011 20:55

Iknow jag har varit ruggigt dålig på att uppdatera bloggen nu, men det har hänt en hel del under den tiden. Bland annat så har vi varit till skellefteå en sväng och firat jul och nyår träffat vänner och haft det helt underbart, sen har jag börjat gå en "måbra kurs" eller vad man nu ska kalla det här i Härnösand genom arbetsförmedlingen för att dom inte visste vad dom skulle göra med mig!?

Ja iaf så går jag den mån-tors från 9-12 just nu och ska gå den ända till den 3e mars om bebisen inte vill komma för tidigt alltså :D


Ja förutom den här "måbra kursen" (som jag kan berätta lite mer om senare) så har vi även bestämt att vi ska flytta mitt i kaoset, så det bär av om två veckor och vi har inte börjat packa ner grejor än , vi har inte ens köpt nä flyttlådor en   


Bebisen mår bra för övrigt men magen möter fortfarande över kurvan så det kanske blir en tillväxtkontroll för att se om det är en stor bebis eller bara mest vatten men det får vi kanske reda på imorgon för då har vi nämligen en kontroll.

Föresten så har jag haft en sån otrolig klåda på hela kroppen också som har varit helt ollidligt jobbig och förra helgen blev det bara för mycket så jag rigde min barnmorska och fick komma och göra tester nu i måndags för att se om det är gravidhepatos (graviditetsklåda) och jag hoppas att jag kommer att få svar på dom proven imorgon också så håll tummarna!


Jaa jag tror att jag fick med det mesta av det ni missat som är något intressant att veta om inte så får ni gärna fråga upp !


Åååh säger jag bara nu har jag varit igång för länge idag, har förutom"måbra kursen" tvättat städat ur min garderob vart ut med hunden två promenader och städat och fixat så nu håller jag på att tuppa av alltså!!


Men nu lovar jag att jag ska vara duktigare på att uppdatera och jag ska även nu i helgen lägga upp en bild på stoooormagen och sånt men nu är det godnatt och sov gott på er alla !!  


Av Sio - 7 januari 2011 11:07

Ta mitt skimmer, för jag brinner, du är blott en blek lanterna
Jag har gjort det här så länge, jag kan lika väl fortsätta

Presentation


nybliven mamma:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards